Nieuws
Hier vind je de meest recente artikels en leermiddelen terug, alsook de nieuwe vormingen voor leerkrachten.

Nieuwe artikels
Onze laatste nieuwtjes

Opleiding van de moestuingids 2025-2026
Ben je geboeid door moestuinen en telen in de stad en wil je graag een vrijwillige schakel zijn in het promoten van Brusselse moestuinen, dan is deze opleiding misschien iets voor jou!

Operatie Re-creatie: dagje uit in Antwerpen
Een leuke en inspirerende dag!


Komende vormingen voor leerkrachten
Alle artikels

Valken voor iedereen 2022
Vandaag, zoals elk voorjaar sinds 2005, nemen Valken voor iedereen u mee om de slechtvalken te ontdekken die nestelen in Brussel en daarbuiten. Kom en ontdek elk detail van de levensloop van deze prachtige vogel dankzij een camerasysteem dat 7/24 de nestcyclus live uitzendt van verschillende paren die in Brussel leven.

Buitenlesdag 2022
Donderdag 28 april 2022 is het voor de zesde keer Buitenlesdag in de Vlaamse en Brusselse scholen. MOS – duurzame scholen, straffe scholen – roept alle leerkrachten op om die dag met hun leerlingen buiten te vliegen. De buitenlesdag is ook één van de Goodplanet Challenges.

Bijen in de Lente in Focus
Photo © J.Kimbler Bijen zei u? Maar welke dan! Bijen wereldwijd 87 % van de bestuiving in de wereld gebeurt door dieren waarvan de meerderheid door insecten. De meest vertegenwoordigde

Bubble opleiding ‘Luchtkwaliteit’
Het project Babel’Air biedt opleidingen aan over luchtkwaliteit voor leerkrachten van de kleuterschool tot de tweede graad van het secundair onderwijs. Tijdens de opleidingen leren leerkrachten meer over problemen rond luchtkwaliteit binnen- en buitenshuis en ontdekken ze hoe ze met hun leerlingen wetenschappelijk onderzoek kunnen uitvoeren.

Biodiversiteit 101
Biodiversiteit voor mij is een vlinder die op je arm landt om je zweet op te slurpen, de geur van dennennaalden op een warme zomerdag, het verzamelen van zwaluwen op een elektriciteitsdraad voor hun trek naar het Zuiden,…

Teach up! 2030 (Brussel)
Hoe kunnen leerlingen en leerkrachten nadenken vanuit het perspectief van een superdiverse wereld? Hoe kan het onderwijs het fundament leggen voor toekomstige duurzame samenlevingsmodellen? Hoe maken we onze leerlingen op een boeiende manier wegwijs in de complexe duurzame ontwikkelingsdoelstellingen (SDGs)?